Wednesday, February 3, 2010

Aku

Aku,
Aku hanya sekadar di pinggiran,
Aku hanya mampu melihat,
Melihat senyuman2 yang terukir,
Terukir di wajah kegembiraan,

Aku hanya mampu menghulurkan tangan,
Menggapai angin2 bayu kegembiraan,
Namun tidak ku mampu mengenggamnya,
Lalu angin itu bertiup-tiup,
Meninggalkan daku terlantar di lantai,
Ku gagahkan langkahku mengejar bayang2an angin itu,
Namun jalannya penuh dugaan dan liku2 kepayahan,

Aku menadahkan tanganku,
Memandang ke langit yang megah di atas sana,
Aku bermunajat agar daku diberikan kekuatan,
Kekuatan bisa menempuh kepayahan jalan ini,
Sesungguhnya tiada daya dan kekuatan melainkan izin ALLAH SWT.

Nukilan: Amirul Asraf

Copyright 2010 @ Fuyu_Daimon aka Amirul Asraf

No comments:

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com