Saturday, January 2, 2010

Masa Kini

Assalamualaikum semua. Akhirnya saya de masa utk menulis hehe. Saya rasa agak lame x update blog ini. Kemarau idea yang amat teruk haha. Akhirnya kita sudah menjejak alaf baru iaitu alaf 2010 dan tahun baru hijrah yg ke 1431. Dengan kesempatan yg ALLAH diberikan, saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah dan Happy New Year (walaupun terlambat sowi haha) Ada apa ngan 2010 dan 1431? Mcm2 ade haha. Sedar x sedar umur kita semakin bertambah bukan berkurang. Sedarkah kita ttg kehidupan kita? Apa yg telah kita lakukan pada umur2 yg lepas? Biar alaf yg baru ini kita muasabah diri kita dan memperbaiki diri kita yang selalu alpa pd fitrah asal kita okai. Selama saya tidak menulis ini, saya terfikirkan pada awal saya menceburi bidang blogger. Apa tujuan saya menulis blog ini? Kenapa saya ingin menceburi bidang? Saya bermuhasabah diri sendiri. Saya teringat kata2 saya utk post yg pertama;


Akhirnya saya mendapat jawapan jugak. Tujuan saya menulis blog ini utk menyampaikan pelbagai perkara tentang hidup ini dan amar makruf nahi mungkar. Saya rasa saya menceburi bidang blogger ini kerana mungkin atas desakan jiwa yang ingin menulis dan menyampaikan. Oleh itu, saya terfikir utk melakukan perubahan kepada blog ini. InsyAllah sekiranya tiada halang utk saya melakukan perubahan ini dengan segera maka akan siap dengan segera. Saya sekarang agak sibuk sikit dengan pelajaran saya maka hasrat saya ini akan saya lakukan secara beransur-ansur. Saya rasa mungkin ade yg tertanya kenapa saya memilih nama blog ini sebagai Houkiboshi (Comet) malah mungkin de yg tergelak haha. Saya tidak kisah ttg hal itu. Saya nak citer sikit la ttg kisah2 lame hehe. Kisah ttg comet halley. Kalu nak tau ttg citer nye google it up ok. Oh sebelum saya habis menulis ni. Saya ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Abg Apai dan Miss Aini. Saya sungguh x sangka abg dgn miss pasangan couple hehe. Itulah dipanggil jodoh. Semoga ALLAH memberkati dan meredhai perkahwinan mereka Amin.

Sekian

Wallahu ‘Alam

No comments:

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com