Tuesday, January 26, 2010

PENCARI

Wahai langit yang tinggi,
Bisakah aku menggapai kau disana,
Bisakah aku melukis keindahanmu,
Bisakah aku menafsirmu,
Untuk mencari keindahan Penciptaku,
Untuk mencari keampunanNya,
Untuk kejayaan di dunia dan di akhirat,

Wahai lautan yang membiru,
Bisakah aku meredahimu,
Bisakah aku menjunam ke dasarmu,
Bisakah aku menafsirmu,
Untuk mengenal asma ul husna Nya,
Untuk mengisi jiwa ku dengan keindahan agamaNya,
Untuk memperoleh taufiq dan hidayahNya,

Wahai alam yang terbentang luas,
Bisakah aku mengamati kedamaian warnamu,
Bisakah aku menjalani kehidupan ini di tanahmu,
Bisakah tubuhku ini diterimamu,
Untuk memakmurkan agamaNya,
Untuk memperoleh makrifatNya,
Untuk menzuhudkan diriku ini,

Wahai Tuhanku Yang Maha Esa,
Nun Kau teguh disana Pengasih dan penyayang
Pun ku masih teralpa Meneguk ihsanMu,
Walau ku sedari sesesungguhnya,
aku masih di dunia fatamorgana,
Hanya engkau Tuhanku yang satu,
Tiada Tuhan selain Engkau,
Cukup bagiku ini hanya Engkau,
Yang aku sembah dan memohon pertolongan,

Wahai Tuhanku Yang Maha Pengasih,
Dengarlah ayat-ayat cintaku ini,
Supaya Kau mengampunkan dosa-dosa ku ini,
Supaya Kau mengeluarkan cinta dunia dariku,
Maka Kau masukkanlah cintaMu terhadapku,
Hanya kepada Engkaulah akan ku kembali,
Hanya Engkaulah tempatku bergantung,
Hanya Engkaulah cahaya kehidupanku,
Kepada Mu titianku hijrahkanlah diri ini.

Nukilan: Amirul Asraf

Copyright 2010 @ Fuyu_Daimon aka Amirul Asraf

1 comment:

abuyon said...

salam amirul,

Moga Allah memandang
kita!

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com