Friday, March 25, 2011

Alam

Dikala malam menyelebungi alam,
Rintihan air mata langit,
Bercucuran dan menitis,
Membasahi alam ini,
Membawa seribu satu rahmat dr ALLAH SWT,

Alam yg terbentang luas,
Luas dgn keindahan ciptaan Tuhan,
Dinginnya malam ini,
Mencengkam susuk tubuhku,
Mengigil aku dlm kedinginan malam ini,

Wahai Alam,
Terpaku aku dlm keindahanmu,
Terpesona aku dlm rupamu,
Terdiam aku dlm kedamaianmu,
Terpikir aku dlm rahsiamu,
Terbuailah aku,
Dlm nyanyian alam,
nyanyian yang menjadi halwa telinga,
Membawa seribu satu makna,
Membawa seribu satu kedamaian,

Oh Alam,
sedinye aku melihat dikau,
keindahanmu tercalar,
Rupamu dibinasakan,
Oleh Insan2 yg tidak mengenal erti,
Erti sebenar alam,
Erti keindahan alam,
Erti ciptaan alam ini,

Wahai manusia,
Engkau lah ciptaan ALLAH SWT,
Ciptaan yg hebat,
Digelar sebagai khalifah,
Khalifah utk alam ini,
Jangan engkau mencalarkannye,
Jangan engkau memusnahkannye,
Hargailah nikmat ALLAH SWT Yg Maha Esa ini,
Dan Engkau pohonkanlah rahmat dr ALLAH SWT.

No comments:

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com