Sunday, August 16, 2009

Hanya Sekadar

Salam semua. Hari ini baru diizankan Allah SWT utk postkan artikel baru alhamdulillah. Sy sebenarnya tiada idea utk menulias kali ini haha. Ok la sy cuma ingin mengucapkan takziah kepada famili Ustaz Asri Rabbani yang telah meninggalkan kita pada 13 Ogos yang lalu. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Ustaz Asri. Semoga arwah ditempatkan dengan orang2 yg soleh Amin. Al-Fatihah untuk Ustaz Asri.

Arwah Ustaz Asri Rabbani
"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..." kata2 oleh arwah


Mari kita hayati kembali salah-satu lagu yang popular daripada kumpulan Rabbani. Lagu ini sesungguhnya mengingatkan kita tentang kematian.


No comments:

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com