Wednesday, October 14, 2009

Aku Mencari DiriMu...

Aku mencari diriMu...
Dalam jaga mahupun terlena...
Walaupun payah tetap mencari...
Asalkan tidak rugi...
Ditelan usia makin menyepi...

Aku mencari diriMu...
Ke sana menerjah ke sini menujah...
Tetap buta basah berhujan...
Hampa tidak bisa disimpan...
Menjerit meronta memanggil Nama...

Allah... Allah... Allah...

Aku mencari diriMu...
Tunjukkan padaku...
Wajah tidak sama dengan baru...
Kau ada tapi dimana diriMu...
Bisakah diri bertemu diriMu....

Aku mencari diriMu...
Walaupun mati tidak peduli...
Lantas terdengar suara mendatang...
"Bukakanlah takbir dari wajahnya..."

Nukilan:
Dhamah Syifflah
http://belayarmencaripenawar.blogspot.com/

No comments:

Guided Ways

Search in Quran
Search in Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com

Looking for Ways of Life

Search in Hadith
Search: in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code
Powered by www.GuidedWays.com